Thursday, January 6, 2011

Apa yang aku Buleh semalam?

Alhamdulillah.....ana masih lagi diberi ruang dan umur oleh Allah s.w.t. untuk meneruskan hidup di atas muka bumi pinjaman Allah s.w.t. ini.

tajuk pada kali ini adalah berkisar tentang apa yg ana sempat kutip dengan panca indera yg Allah kurniakan kpd ana setakat keupayaan yg ana ada.


Punctuallity & Kecemerlangan

semasa perhimpunan bersama Pengarah IPG KDRI, En, Mohamad bin Ngah di Dewan Al-Farabi banyak amanat dan perkara yang tlh disentuh di hadapan seluruh pensyarah dan guru pelatih.

"Tahun 2010 mendapati seramai 15 orang iaitu 8.8 % guru pelatih semester8 memperoleh kejayaan cemerlang engan mendapat first class degree (3.75-4.00)...." kata pengarah, En. Mohamad bin Ngah.

dan pada tahun 2010 juga tidak berlaku sebarang masalah besar yang berkaitan disiplin pelajar di ipg. jadi untuk 2011 ini , pengarah mahukan semua guru pelatih mengekalkan prestasi kecemerlangan yang dibuat pada tahun 2010. malah meningkatkannya lagi pd tahun ini, 2011.


berkenaan PUNCTUALLITY, ia adalah satu moto yang sering diaplikasikan oleh pengarah IPGKDRI dalam kamus hidupnya. setiap perkara yang dilakukan mesti tepat pada masanya supaya kita sentiasa bekerja dengan kemas dan profesional.

KECEMERLANGAN? bagi pengarah, tahun 2011 adalah satu tahun yg baru dan akan mengekalkan serta emningkatkan lagi kecemerlangan ipg. IPGKDRI katanya adalah yg ke-3 terbaik dr seluruh 27 IPG di M'sia. Tahniah diucapkan....Alhamdulillah....
bagaimana untuk cemerlang? satu cara yg dicanangkan oleh pengarah, Hirmatilah pensyarah....bila golongan ini dihormati. mereka akan merasakan lbih dihargai dan diperlukan. secara automatiknya, pensyarah akan positif dr segi emosinya. malah mereka juga akan memberi dan mencurahkan ilmu dan pengalaman lebih dr apa yg diperlukan. insyaAllah.....

No comments:

Post a Comment